Friday 30 September 2011

Dosakah aku..??


Ya Tuhan, dosakah seorg anak jika meninggikan suara terhadap parentnya?. dosakah anak yg memarahi parentnya kerana melakukan benda yg salah..?. dosakah anak yg bersikap xsopan terhdp parentnya walaupun si anak di pihak yg benar?. dosakah semua yg salah dilakukan oleh anak padahal cara yg salah itu hanyalah teguran agar parentnya sedar akan kesilapannya dan sbgai petunjuk bahawa parentnya suda tersasar dlm menjadi manusia yg rasional.. knapalah berat betul utk menegur ibubapa yg melakukan kesalahan? jika ditegur suda pasti malaikat2x condemn kita.. dan yg paling teruk skali ialah kita suda derhaka dgn ibubapa.. akhirnya kesalahan berbalik kpd si anak.. knp?!! xwajarkah klu anak cuma mau tunjukkan hal yg sebenarnya dgn mak bapak dorg.. suma org buat silap di dunia ni, klu bukan anak sendiri yg marah ibubapa nya kerana buat dosa, then sapa lgi yg mau tegur.. mmg blh tegur cara baik, tp ada sesetengah situasi yg memaksa sampaikan harus terjadi pergaduhan.. percayalah, xda anak yg sukak yaa mau bergaduh dgn mak bapak dorg..
Apa yg paling menyedihkan ialah apabila mak bapak sendiri buat dosa, anak tegur dibilang derhaka, suda tu disumpah2x lagi tu.. ~my goodness.. anak cuma mau sedarkan baa.. adakah pkara tu salah??..katakan padaku, bagaimana lagi caranya mau tegur mak bapak yg xsedar2x sdg bergelumang dgn dosa yg dilakukan??.. berdosa lgi bila mengatakan aib mak bapak dgn org, byk sgt benda yg menyumbang kpd dosa, jadi apa harus dilakukan..??? katakan..!!!!!.

aku rimas dgn keadaan mcm ni.. penat mau bergaduh,, hidup xpernah aman sejak pindah ke sini, klu jak 'si setan' tu dak pernah muncul dlm hidup kami ni, kami dak kan alami benda ni pun.. dak akan ada pergaduhan dlm rumah kami,, knapa kau harus muncul SETAN..???!!!!.. bgus kau p mati.. p la mati.. aku dak sukak ko ada di dunia ni.. kau tahukah kau perosak hidup kami di rumah??!!!.. dasar manusia binatang.. kamu mmg setan bodo!!! lelaki setan yg tak tau diri.. aku mau sgt bunuh kau bodo!!.. kau makan duit haram tu bodo!! sbb aku xkan halalkan sesen pun duit yg kau ambil tu.. pemintak haram punya lelaki jahanam.. kau tgklah, hidupmu xkan senang dunia sampai akhirat ni jahanam.. ko akan rasa apa yg aku rasa jgk satu ari nnt.. kau tgklah..

bila lah suma ni akan berakhir??.. aku malu dgn kehidupan ku skrg.. knp di luar aku ble acting yg aku ni ok2x jak.. hakikatnya hatiku penuh dendam yg takkan pernah abes.. aku penat hidup dlm penipuan dan segala dendam ni cuma buat aku makin sakit hati.. aku cemburu dgn classmatesku sbb dorg mesti ada keluarga yg bgs2x.. knp laa aku ni malang betul.. nasib begini yg aku dapat??.. sapa dak sakit ati klu dorg ada d tempatku.. dgn semua yg aku alami ni..bersyukurlah kamu tak berada di tempatku..

Ya Tuhan, brikan lah aku kekuatan menghadapi ujianMu ini.. ampunkan laa segala dosaku dan kekhilafan ku.. aku tak pinta suma benda ni terjadi.. aku sendiri tak ingin emosi ku menguasai diri.. tp aku hny insan biasa.. punya rasa dan derita.. tabahkan aku.. smoga aku mampu menghadapi semua ini..

aku penat blek2x mau bergaduh semata2x kerana DUIT.. aku dak sukak!!.. masalah kecik pun ble jadi besar.. cukuplah pgalaman pahitku melihat pergaduhan didepan mata sehinggakan darah mengalir.. cukuplah semua tu!!..

P/S : rasanya cukup lama aku tahan air mata derita ni.. knp ari ni terjatuh jua???.. begitu tabah aku menahan selama ini~

No comments:

Post a Comment