Sunday 11 September 2011

It Hurts When People Hurt By Words

Cerita pertamaku bermula begini. aku berkenalan dgn seorg perempuan dan kami berkawan.. sapa tahu kuasa Tuhan, kan?. so,thats it.. kami berkawan dan ternyata dia sgt sygkan sahabat baik yg aku kenal selama 9 tahun.. mereka satu kelas tapi aku berlainan kelas dgn mereka.. waktu pun semakin berlalu dan kami telah membesar dgn sempurna. sampai di satu tahap, sahabat baik ku yg aku kenal 9 tahun yg ingin aku kenalkan sbgai c 'R' di sini, telah jatuh cinta dan menjalinkan hubungan.. Di situasi ini kami semua terperangkap dlm pelbagai permasalahan.

Mulanya aku kecewa sbb c 'R' bukan jenis yg suka pd kapel-kapel pun.. tapi, thank God aku mampu menerima hakikat kerana aku pasti ada hikmahnya.. malangnya, rakan ku c 'A' yg mula-mula aku ceritakan td tidak menyukai hubungan mereka.. shingga skrg dia masi menyimpan dendam.. tak tau la apa yg dimarahkan sgt..
pd satu mlm tu, c 'A' hantar sms kat aku cakap dia sedih sgt.. aku tny la kenapa.. what makes me so mad dat tym kan, dia tengking aku tym reply my mesej tu. It sound like this 'Diam Cbuk Ko'.. sapa x bengang bro??!!.. mmg bengang tahap gaban aku.. kena lg aku mmg jenis lekas marah.. padan muka dia c2 aku mmg xmau tegur dia.. dan sampai satu tahap aku rasa aku xlarat mau bkawan dgn c 'A' lg. aku rasa dia bkawan dgn aku pd mulanya sbb mau mendekati c 'R' dgn lebih rapat lg. bygkan perasaan ku, aku setia mau dgr suma masalahnya tp kdg ada dlm satu sudut di hati kita berkata bahawa persahabatan yg terjalin ni x ikhlas pun.. dipendekkan cerita, c 'A' ni suda tiga kali berdosa sama aku. aku still 'baik hati' mau maafkan dia. tapi, kali TIDAK lagi. baru2 ni aku putuskan persahabatan ku dgn dia, apa yg berlaku seterusnya sgt menguji kesabaran ku. dia mula menghantar sms-sms yg berunsurkan kemarahan nya dan penghinaan terhadap diriku.. dia mula menyuarakan segala keburukan ku yg selama ni dia pandam katakan.. itulah jenis manusia yg ingin aku gambarkan, waktu kita baik dgn dia, dia trima suma baik buruk kita, tapi malangnya bila sampai satu tahap ada perselisihan, dia mula berkata mcm2 yg buruk tentng kita.. just imagine how I feel kan.. sgt menyedihkan..

tapi aku berusaha utk tudak pedulikan, tp dia mmg sentiasa berusaha memancing darahku dari masa ke semasa.. sampaikan aku bkobgsi masalah d Facebook pun dia blh kata aku ni mcm 'budak-budak'.. sukak kamu laa. sya tidak tau apa lg yg blh dilakukan utk puaskan hati mu.. apapun, aku berdoa sgt2 smoga hal ni cepat berakhir.. aku mau lupakan yg aku pernah kenal kau dlm hidupku.. aku ingin jalankan kehidupan tanpa gangguan mesejmu..

In conclusion, kita kena trima jenis-jenis manusia mcm ni di dunia.sgt menyedihkan la. apapun,inilah dugaan. tapi jgn hilang keyakinan kpd persahabatan. sbb percayala, apapun yg berlaku ada seorang sahabat yg setia menemani aku di saat-saat sukar begini.. mmg dia la sahabat paling xsefahaman tapi penyayang pernah aku kenal.. usia bukan penjamin kpd persahabtan yg kekal yaa.. manusia akan berubah, itu yg kita kena trima.. Last but not least, owez remember that words can be like sword that can kill someone feeling n heart. Percayalah, dari kata-kata seseorang boleh berubah.. lagi pula, kata-kata itu satu doa. Jadi, hati-hati pabila berkata utk mengelakkan sebarang sengketa mahupun salah sangka. Bersederahana dlm berkata-kata..
Salam semuanya. ~xoxo~

No comments:

Post a Comment