Thursday 29 September 2011

Sabarnya Aku..

Yaa..mgu ni benar2x menguji kesabaranku.. selama 3 ari berturut2x aku bgun lewat!! pukul 5.30 subuh lg tu yg bermakna dlm 10 minit sak aku kena bersiap.. bikin! panas!!.. punya huru hara yg teramat aku pagi2x.. jaha~ betul..hehe.. bahasa kasar lgik dipakai.. haha.. begegar baa bilang bdnku gara2x kelam kabut sikat rambut, mana lgik mau pki stokin n kasut.. sampaikan sarapan 'mewahku' Milo panas pun aku xdpt jamah setitik pun tym tu.. mujurlah pagi td aku awal jgk bgun.. hurmm~ smoga hari esok dan seterusnya pun begitu.. amen.. muka pun masam o~ pagi2x klu mood2x lambat bgun ni.. haissh!!

mau xmau, skola kena diteruskan jgk..hehe.. punyalah aku mengantok dlm kelas skrg.. ee~ tia tau la knapa yaa..?? mau bilang xcukup tido, rasanya TERlebih cukup lgik tu.. urrmmm~ dasar 'iblis' ganggu konsentrasi ku betul.. apa ble buat, kdg mcm mau terlena jak, mata pun sayu2x baa.. sampaikan xble fokus o~ aisshh, xble jadi ni, exam tgl dua minggu sak lgik.. byk yg aku kena catch up tu.. kenalah aku bykkan usaha lepas ni.. Aja! Aja! Aja! may~ miss Adib Irfan so much~ ..perwatakan yg sgt memberikan semangat dgn aku..hehe.. kamu xkenal sapa, biarlah aku sukak suki sebut pon~ haha.

Oh yaa~ menggila aku ketawa tym kelas Sastera Klasik baru2x ni..hahaha.. Loccok o!!.. c Ayumi classmate ku berpantun mmg lawak.. haha.. xdpt aku explain kan, asal dia sebut permulaan pantun tu ~Bunga Cina~ jak trus ketawa kami..hahaha.. xtaw apa jgk yg menggeletek hati tym tu baa.. sampai berkali2x c Ayumi kena repeat baca pantun tu.. Dia bikin lawak sbb dia cakap sepatah jak trus dia tergelak sendiri..hahaha. bru tu, c Putlih pun lucu dikomen ~amboi, kasarnya suara~ hahahaha.. mmg kejam dan bahagia punya komen.. sbb apa 'kejam & bahagia.? sbb mengguris hati dan buat kami ketawa satu kelas..hahahaha.. ada2x sak baa.. tp, aku hapy sgt2x berdampingan dgn classmates ku suma.. owez make me smile :) ..hehe.

Pastu, dua ari ni aku penuhi jadual harian dgn merayau d bandar..hehe. bkn apa la, p byr bil lampu n astro sak.. then, survey2x bandar dgn c Esh~ paham2x laa.. kami tu klu berjalan mmg xingt jam..hehe.. xda jgk yg kesah yaa klu aku.. klu c kina mmg d kesah laa.. hehe.. tp, syukurlah, akhirnya kami dapat jgk baju yg cocok utk c Esh pki tym mlm graduan pertena dorg d smk jln apas nnt.. ~jeles aku.. hehehe..Oh ya, td skola ku adakn meeting koperasi skola.. byk kejadian yg menyinggung perasaan katakan.. kami disuru berkumpul di dataran perhimpunan tym tu, adui, sudalah ramai, mmg sesak o!! nasib baiklah aku duduk dlm barisan yg belakang2x jgk.. yg tak best'y tu bila ada kejadian yg sgt menyakitkan atiku.. Ugh!! yala, tym meeting tu kat dpn ada pen. kanan skola. Plus, ada tetamu dari SKM (suruhanjaya koperasi Malaysia), ramai yg tak tunjukkan rasa hormat baa dgn tetamu d dpn tu.. punya men bising bertogeh2x mgalahkan speaker yg bercakap d dpn tu.. ya Tuhan, sabarnya aku tym tu.. sgt kecewa o~ tgk keadaan tu.. semakin memalukan bila 'hamba2x Tuhan' ni buat 'thumb up' a.k.a 'jempol' dorg pgil sbgai tanda dorg setuju dgn usul yg dicadangkan.. bikin malu o~ wei, meeting tu acara rasmi, agak2x la baa klu mau pki perangai 'LIKE' di FB tu masuk ke situasi harian.. bg aku itu sgt kurang ajar n xda kesopanan lgsg!!.. Gosh, minta2x la manusia tu suma berubah.. xtahan aku tgk..

Kemudian, kesabaran skali lg teruji pabila aku ni yg duduk dgn tenang terpaksa menahan amarah trhdp 'perempuan2x' tak sedar diri yg duduk d belakang ku tym tu.. mmg bikin batcat laa 'makhluk2x' Tuhan tu.. Apa taknya, dari belakang tendang2x kerusi ku..mmg la aku duduk pun jd xselesa kan, pastu ketawa mgalahkan pontianak siap kacau2x rambutku n tudung c Ayumi lgi tu.. Hei!!!,,mau sua aku pki bahasa kasar utk gelar dorg tu.. tp, aku mau bersabar.. Ya Tuhan, sesungguhnya aku ini manusia teraniaya kerana sikap 'perempuan2x' yg nyebelin itu.. Engkau brikan la balasan yg setimpal terhadap mereka ..amen..

Apa ble buat la kan, ada aku care korank rasa 'jijik' duduk berdekatan budak2x kelas Realis.. Tolonglah yaa~ jgn mau trep paling cantek atau trep hebat sana.. Langit tu x selalunya cerah.. kami xkesah kamu mengata kami mcm2x.. sbb kami masi syg mulut kami drpd sebut tntg kamu.. ~Haram!!.. bilalah manusia tu suma mau berpijak di bumi yg nyata yaa..? kesian jgk aku tgk.. mmg susah laa hidup dorg nnt tu.. biarlah mereka, yg penting aku mau move forward n bwk kelasku maju kehadapan.. amen~

ermm.. rasanya ceritaku sampai sini jak dulu, sbb penat round2x d bandar. Plus, aku kena iron baju skol ku skrg.. huhu.. gudnite everyone~ smile!

P/S : cuci mata o~ td..ramainya yg 'h' .. pastu, adui, byknya baju yg tekenak di atiku.. abeslh!!

1 comment:

  1. : haha .. seronokk bca kao pya blog ne may .. hepi ya kauh .. haha .
    satuhh bnda yg akuh stujukk dgn kao is br la kita sma2x bwak kelas kita move forward and bear bokak suma mata guru d smk tuhh !!

    ReplyDelete