Saturday 15 October 2011

Deactivated Facebook n Change my phone number.. Good Decision!!

segala pujian bagi Tuhan atas segala berkat yg tlah diberikan kepadaku.. sepanjang minggu ni aku da start excel daa.. khamis yg lalu aku amek paper BM2 : aku jawab karangan tentang bioteknologi..hehehe.. syoklah buat karangan tu, sbb mlm tu mmg aku study pasal biotech gara2x mau ilangkan suma masalah2x yg bersarang di kepala gara2x c ~tuutttt.. tu.. malangnya, waktu aku study around pukul 12 mlm hingga 2 subuh tu, aku Xcident!!,, bkn Xcident apa, tpi, tym aku amek buku di atas rak ni kan, buku tu terlepas baa dari tgnku trus dihentam hidungku! aduu!!! sakitnya~ bengkak yaa hidung, siap ada kesan luka lgik tu d batang hidung.. hahaha.. tp xpala klu demi belajar..hehe.. esoknya plak tym ari jumat tu, aku amek paper Pengajian Am 2 n MUET paper 3 : reading.. hehehe.. oklaa suma berjalan dgn lancar.. setakat ni masi mampu dijawab dgn baik.. Ya Tuhan, aku mohon berkatilah aku agar mendapat keputusan yg cemerlang dlm excel ku ini agar aku mampu mencapai pointer 3.5 ke atas..amen. minggu dpn plak aku kena struggle utk paper2 yg sgt penting iaitu sejarah, pengajian am 1, bm1 n sastera.. thats why laa aku amek keputusan utk deactivate my fb akaun..


talking bout dat, mmg x berat hati pun nak tutup akaun utk sementara bg memberi laluan n ruang utk lebih fokus kpd ulang kaji n elakkan diri dari posting statusku yg suma buat org salah paham.. aku tgh hentam pasal sseorg kat fb aku tp ada yg salah phm aku marah psl boyfren plak.. ahak! hello..? Me? ada boyfren? tolonglah yaa.. klu stakat cuci mata tu mmg aku laa pakarnya, tp nak jalinkan hubungan..?? oh. no no no! bukan saya orgnya..hahaha.. selagi blum dpt degree + ada kereta n kerjaya yg stabil aku seboleh2nya akan sentiasa elakkan diri dari lembah percintaan tu.. lgpun, paham2laa kan, dak bgus baa ada hubungan klu xsah dari segi agama n undang2.. aku takut sama Tuhan baa.. lgpun, bila terlalu rapat dgn jantina berlainan ni mcm2 benda ble jadi, so bek kita jauhkan.. ok? actually aku citer pasal "bekas" kwnku yg tak guna baa tu.. back to the story, arap2 jari2 ku yg gatal slalu malar berFB ni tahan laa yaa aku xmau online FB sepanjang bulan 10 ni sampai laa raya akan dtg ni.. Aja! Aja! Aja! may2x pasti bisa kok!!.. amen.. :D mangat oo~ hahaha.. tp tulah, aku da buat, so tgl aku kekalkan usaha tu jak.. makanya, kena kuatkan iman.. hehe.

ermm~ pasal hanfon ni satu hal lagi.. nekad sua aku mau bli nambe baru.. sim pelajar jgk.. aku mau mintak bantuan kwnku utk pki icnya.. hehe.. hapy sgt ada kwn ble bantu.. bila da ada nambe baru nnt, xkan ada ramai org yg akan tau.. cuma femly, classmates n yg terpilih jak akan dibagi.. hahaha.. kena bersikap kejam mcm ni.. SBB!! org tak guna tu blek2 mesej aku mcm2.. dahlah, cukuplaa dgn propagandanya tu.. xpuas2 lgik da hina aku mcm2 masi aja mau ganggu aku.. dasar tak tau diri.. aku ni ada tahap kesabaran n kemaafan jgk.. manja pulak blek2 mau dimaafkan sumanya.. poodaah~ !!..


so, moral of de story of Saturn kalik ni, kurgkan kemalaran anda dgn fb.. jgn terkena Penyakit Fb ..hahaha.. lgik satu, hati2 bila pilih kawan, sbb kawan ni ble brubah bila2x masa.. sebelum kita ditikam dari belakang bek kita jauhkan diri drpd jenis2 manusia yg hipokrit.. jgm risau, dekatkan diri kpd Tuhan. maka petunjuk akan diberikan kpd kita yg mentaatiNya dlm setiap perkara yg kecik atau besar.. amen..


ermm~ pasal X-kwn tu baa, aku konfused baa sbnrnya apa dia mahu dari aku.. bayangkan sak baa, setelah pelbagai gelaran n kata2 pedas yg dia lempar kat aku ari tu, dia ni mmg muka tembok tau, dia ble buat dunno kan n selamba jak sms2x aku trep mcm aku ni kwn rapatnya.. mmg munafik oo!!.. trus trang yaa, aku pegal oo dgn perangainya yg cakap aku ni buruk2 pastu senang2 baa minta maaf baru suru kita lupakan benda tu mcm suru kita raut pensel patah then buang sak pensel tu bli yg baru.. amboi2x, byk jelek laa kata2mu.. sakit ati sak aku tgk mesejnya baa.. dats why laa aku mau cpt2x tukar nambe.. huh!..

tp, 2laa.. td aku sempat kecewa baa tym jalan ni.. bukan apalah, tp akhirnya aku dpt tahu mcm mana X-kwn tu ble tau byk pasal kwnku yg further study at de same place dgn dia.. kwnku tu my classmate b4 dia quit school sbb dpt tawaran belajar d tmpt yg sama dgn c X-kwn.. upanya, c X-kwn tau byk pasal classmate aku tu dari kwn aku jgk.. :( yala, kwn rapat aku ni kan aku kenalkan dgn classmate ku tu secara tdk lgsg laa kan.. dorg jdik rapat.. salahku jgk lupa mau inform dia jgn crita apa2 skalipun pasal c classmate ku dgn "kwnnya" tu.. tp 2la, sbbkan aku yakin dia xcrita tp ternyata upanya dia crita jgk c "kwnnya" tu.. patutla c X-kwn tau pasal classmate ku tu!! geram tau aku.. siap dia dpt g nambe classmate aku tu.. PART paling TAK GUNA aku rasa ialah bila c classmate bgtaw aku yg c X-kwn tu da crita mcm2 yg buruk PASAL AKU.. trep kenal lama konok dgn aku smpai ckp aku ni DAK BAGUS budaknya.. OK FINE!! TENKIU yaa sbb berusaha mau rosakkan persahabatan org.. bgus2x!! tingkatkan usaha yaa.. sialll~


dats why laa aku kecewa c kwn rapat crita kat c "kwnnya" tu sbb "kwnnya" tu rapat dgn c X-kwn .. skrg aku jgk dpt susahnya baa dgn c classmate.. c classmate dikacau2 trus.. aku ni bkn stakat dikacau tp diburuk2an lgik tu.. hantu mu!! bikin panas.. tgu kau pulang tawau baa mmg aku mau berhadapan dgn kau..! APA BARANG jgk cakap buruk pasal aku braninya dgn kwn2 aku sak n melalui sms.. aku kol pun ko xbrani angkat baa!! ko tgklah nnt, mmg hancur kau klu aku jumpa kau.. TIADA MAAF bg manusia mcm kau.. terlampau munafik!!.. ermmm~ mau buat mcm mana kan.. gara2 c X-kwn ni blek2 sua kacau2 mesej aku, aku nekad mau tukaq nambe.. cobalah c kwn rapat xbukak crita pasal dia dgn c classmate tu dgn "kwnnya" kan, pasti lain kejadiannya.. (apa ble buat bro, hak org kunun~)


sedih laa.. xtau sapa sak yg kita ble percaya d dunia ni selain drpd Dia n diri kita sendiri.. cari kwn sejati mmg susah oo~ slalu jumpa dgn kwn yg makan kwn n kwn lupa kwn sak.. ~heran2x.. speechless baa!!.. cakap lebih2 pun dakda guna.. benda da jadi.. tgk jakla apa akan jadi pd masa akan dtg.. Ya Tuhan, jauhkanlah aku drpd manusia2 yg munafik ini dam lindungilah aku dari sebarang penipuan, ketidakjujuran, kesusahan dan ancaman yg bertujuan menjatuhkan aku.. sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui dan Maha Memberi.. brikan petunjuk dan hidayah kpd aku, keluargaku dan teman2ku yg tersesat dlm perjalanan mencari tujuan hidup mereka.. amen..

P/S : td dpt jumpa c Mieyla yg baru plg dari Sarawak.. hapy sgt2 n lega betul dpt share many things dgn dia.. gosh! love her so much.. Ya Tuhan, berkati persahabatan kami agar berkekalan hingga hujung nyawa kami.. amen..

No comments:

Post a Comment