Friday 26 April 2013

Lelaki Itu

Bila terfikir tentang jejaka
Arhh, adakah lagi yg setia?
Di dunia penuh tipu daya
Aku tertanya
Namun tak bertemu jawapannya
Adakah lelaki itu setia?
Merekalah lelaki satu-satunya
Yang ada di ruang mata
Kelasku yg sebatang kara

MUSTAQIM a.k.a BOBOI
Indah sungguh namanya
Tetapi orgnya biasa-biasa saja
Jangan ditanya soalan yg skema
Pasti jawapannya yg bohong belaka
Tapi orgnya sgt peramah
Xkurang jg suka mengurat saja
Ahhh, itulah dia anak ku satu-satunya
Di bawah didikanku sepanjang masa
Pemalu, peramah dan kadang hilang kata-kata
Makanya dia suka senyum saja
Orgnya xlah sehebat mana
Tapi sebut saja namanya
Adik-adik mana tak tergilakannya
Pada aku mereka semua buta
Mustaqim apalah ada pada dirinya? 
Cuma senyuman yg membutakan mata
Kerana hakikatnya dia kadang tak guna
Hahahaha..
Aku bercanda sahaja
Dia lelaki penuh bersahaja
Suka bergurau senda
Dan membantu tanpa kata
Ikhlasnya usah dikata
Aku percaya dia apa adanya
Lelaki yg baik lagi sederhana
Suatu hari nanti dia akan berjaya
Aku selalu mendoakannya...

ANDI ABDUL JUMADI
Dengar namanya saja suda biasa
Siapa xkenal lelaki punya ramai teman
Hampir satu dunia dia kenal
Asal di bandar ada saja teman yang dikenal
Mmg itulah hobi si teman
Orgnya tinggi mengalahkan teman-temannya
Begitulah juga tinggi angan-angannya
Ada tercapai ada sekadar omongan
Hehehe, bsabarlah wahai teman
Rezekimu takkan kemana
Satu yang dalam ingatan
Notanya mengalahkan perempuan
Hingga aku dipanggil 'jantan'
Dek kerana kurang warna-warnian
Ahh, mmgnya aku pikirkan
Andi saja kadang kala bosan
Hendak belajar katanya penat
Tapi tetap saja membaca seperti hendak dimakan
Semua nota-notanya yg disiapkan
Seorang lelaki penuh pengertian tentang masalah teman
Tapi kadang juga menyebelkan
Ada kereta suka menumpangkan
Teman-temannya tanpa mengharapkan balasan
Budinya takkan terlupakan
Berusahalah wahai teman
Kejayaan menjadi milik org yg benar-benar menginginkan
Jadilah sorg yg blh menjadi imam
Utk keluarga pada masa akan datang
Kurgkan fikiran yg ke simpang
Bykkan beristighfar ya teman
Kelak dirimu menjauh dari hasutan syaitan
Dan membina akhlak yg sempurna sebagai Islam...


Merekalah jejaka yg satu-satunya
Berada dalam kelasku yg biasa
Beberapa insan lagi akan kucerita
Tunggulah sehingga ke entri yg seterusnya..

No comments:

Post a Comment